Oznamy a novinky
- Detaily
- Návštevy: 690
Riaditeľstvo Základnej školy, Clementisova 616/1, Kysucké Nové Mesto oznamuje žiakom a rodičom, že vyučovanie na 1. a 2. stupni pokračuje naďalej dištančnou formou od 25. – 29. januára 2021. V súlade s pokynmi MŠ SR a na základe rozhodnutia zriaďovateľa školy od 25. – 29. januára 2021 nebude fungovať ani školský klub detí. O priebehu vyučovania od 1. februára 2021 budeme priebežne informovať.
vedenie školy
- Detaily
- Návštevy: 1298
Riaditeľstvo Základnej školy, Clementisova 616/1, Kysucké Nové Mesto oznamuje žiakom a rodičom, že vyučovanie bude prebiehať od 11. – 15. januára 2021 na 1. a 2. stupni dištančnou formou. Rozvrhy budú zverejnené na stránke EduPage do 10. januára 2021. V súlade s pokynmi MŠ SR a na základe rozhodnutia zriaďovateľa školy od 11. – 15. januára 2021 školský klub detí nebude fungovať. O priebehu vyučovania od 18. januára 2021 budeme priebežne informovať.
vedenie školy
- Detaily
- Návštevy: 2135
Vážení rodičia žiakov,
na základe vydaného manuálu manuál TU ( dôležitá je tabuľka na strane 4.) Ministerstvom školstva SR(ďalej len MŠ SR) sa upravujú pravidlá na otvorenie škôl prezenčnou formou . Jednou z podmienok je aj vyplnenie dotazníka zákonným zástupcom žiaka a zamestnancami školy. Nakoľko sme daný dotazník už urobili , žiadame zákonných zástupcov žiakov 5. a 9. ročníka , ktorí sa vyjadrili v danom dotazníku Nie, že môžu na základe nových pravidiel prehodnotiť a zmeniť svoje stanovisko (dotazník tu). Zmenené stanovisko treba zaslať vo vyplnenom dotazníku triednym učiteľom najneskôr do 20.12.2020 (do 19:00 hod.)
Čítať ďalej: Aktualizácia dotazníka - Súhlas zákonného zástupcu o absolvovaní testovania
- Detaily
- Návštevy: 1578
Riaditeľstvo Základnej školy, Clementisova 616/1, Kysucké Nové Mesto oznamuje žiakom a rodičom, že dňa 15. 12. 2020 na on-line pedagogickej rade riaditeľ školy po prerokovaní rozhodol o priebežnom a záverečnom hodnotení predmetov v jednotlivých ročníkoch
v 1. polroku šk. roka 2020/2021 nasledovne:
- Rozhodnutie o priebežnom hodnotení predmetov v jednotlivých ročníkoch:
Aktívna práca na vypracovaní úloh počas dištančného vzdelávania (minimálne 70 % zadaných úloh).
- Rozhodnutie o celkovom hodnotení predmetov v jednotlivých ročníkoch:
1. ročník: slovné hodnotenie predmetov
Prospech z predmetov MAT a SJL sa na vysvedčení hodnotí slovne.
Ostatné predmety sa neklasifikujú, hodnotia sa slovom absolvoval/neabsolvoval.
- Detaily
- Návštevy: 1745
Vážení rodičia žiakov 5.- 9. ročníka,
na základe Vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, vydanej 4.12.2020, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k preukazovaniu sa negatívnym výsledkom testu na ochorenie COVID-19 pred vstupom do priestorov škôl, obraciame sa na vás s prosbou o vyjadrenie názoru na vzdelávanie vašich detí opäť v škole, počnúc dňom 11.01. 2021. Pretestovanie žiakov a zákonných zástupcov by sa konalo tesne pred 11.01. 2021 (termín upresní zriaďovateľ). Aby sme v spolupráci so zriaďovateľom mohli zabezpečiť všetko potrebné na pretestovanie žiakov 2. stupňa + jedného zákonného zástupcu za každého žiaka, potrebujeme poznať vaše stanovisko.
Prosíme o vyplnenie dotazníka najneskôr do 13.12. 2020.
Čítať ďalej: Dotazník o súhlase absolvovania antigénového testu
- Detaily
- Návštevy: 3329



- Detaily
- Návštevy: 2300
obr. 1: Nitra v 9. storočí - zdroj: http://www.hradiska.sk/ Slovanské hradiská
Začiatky histórie veľkých národov v minulosti sú jasné a väčšinou aj dobre zdokumentované. U menších etník a národov, ku ktorým patríme aj my, Slováci, nie sú začiatky také zreteľné. Ako vzniklo pomenovanie Slovák, Slovenka?
Otázkou pôvodu Slovanov sa zaoberajú rôzne teórie. Známe však je, že toto etnikum tvorili v minulosti mnohopočetné kmene. Jeden z týchto kmeňov- Sloveni – sa usadil na prelome 5. a 6. storočia na území dnešného Slovenska, v severnej časti Karpatskej kotliny. Najskôr ich pomerne pokojný usadlý spôsob života ohrozovali kočovní a bojovní Avari, ale aj susední Frankovia. Sloveni sa bránili v zmysle novodobého hesla „V jednote je sila“:
- Detaily
- Návštevy: 1412
Ako som už spomínal v prvej časti návodu, tablet nedokáže úplne nahradiť notebook alebo stolový počítač. Jeho veľké výhody sú kompaktnosť a tiež cena. Na množstvo úloh ale postačuje. Neporadí si s náročnejšou prácou ako editovanie videa, práce s grafickými editormi. Veľkou výhodou najmä pre viacčlenné domácnosti je cena a dostupnosť, kde tablet s prikúpenou klávesnicou môžeme mať už za približne od 150 - 200 Eur.
Čítať ďalej: Používanie tabletu/mobilného telefónu v dištančnom vzdelávaní - návod č.2