Oznamy a novinky
- Detaily
- Návštevy: 0

Žiaci na hodine matematiky pracovali v skupinách rozdelených podľa farieb. Úlohou každej skupiny bolo správne vyhľadať výsledky príkladov na tabuli, ktoré im učiteľka zadávala. Vyhrala a jednotku získala skupina, ktorá označila najviac správnych výsledkov.
V druhej časti hodiny žiaci hľadali výsledky aj na číselnom rade umiestnenom na zemi. Hravou formou si tak precvičili sčítanie a odčítanie do 20 s prechodom cez 10. Žiaci pracovali s nadšením, spolupracovali v tímoch a učenie prebiehalo aktívne a zábavne.
- Detaily
- Návštevy: 0

Žiaci 3. A triedy Základnej školy Clementisova v Kysuckom Novom Meste sa začínajú pasovať s násobilkou. Na zavedenie násobenia som použila farebné jemné guličky, ktoréspestrili hodinu a urobili začiatok násobenia a delenia zábavnejším. Deti boli spokojné samé so sebou, že nové učivo pochopili a ešte ich to aj bavilo.
Mgr. Miroslava Sihelníková
- Detaily
- Návštevy: 1

Pri príležitosti svetového dňa učiteľov, ktorý sa slávi 5. októbra, sme si ako školský parlament pripravili hlasovanie za najlepšieho učiteľa na škole. Kritériá si žiaci stanovili sami. Bolo na nich, podľa čoho a prečo sa im práve ten učiteľ páči. Hlasovať mohli za dvoch učiteľov. Prvé a druhé miesto obsadili pani učiteľka Michaela Kubalová a pani učiteľka Elena Bučková. Výherkyniam gratulujeme a tešíme sa na budúci rok.
Mgr. Miroslava Sihelníková, školský parlament
- Detaily
- Návštevy: 1

V pondelok. 13 októbra 2025 sa žiaci 1. až 4. ročníka našej školy zúčastnili veselého divadelného predstavenia s názvom Indiánska skúška, ktoré k nám prišlo v podaní Divadla Kakadu.
Počas hodinky nás herec previedol pútavým príbehom o malom odvážnom chlapcovi, ktorý sa túžil stať skutočným indiánom. Aby však obstál, musel prejsť rôznymi skúškami odvahy, priateľstva a múdrosti. Deti sa nielen smiali na vtipných scénkach, ale aj aktívne zapájali do deja — tlieskali, hádali hádanky a dokonca si s hercami zaspievali indiánsku pieseň.
Cieľom predstavenia bolo nielen zabaviť, ale aj poukázať na dôležité hodnoty ako priateľstvo, odvaha a spolupráca. Vďaka interaktívnemu spracovaniu si deti odniesli nielen veľa smiechu, ale aj diplom a krásne posolstvo.
Ďakujeme Divadlu Kakadu za nádherný zážitok.
- Detaily
- Návštevy: 2

Dňa 5. októbra 2025 sa v 4. A Základnej školy Clementisova v Kysuckom Novom Meste uskutočnila netradičná hodina matematiky. Tentoraz sa neučili iba z učebníc. Trieda sa zmenila na dve dobové trhoviská, kde si žiaci mohli vyskúšať, ako sa obchodovalo v staroveku a stredoveku.
Jedna polovica triedy predstavovala staroveký trh, kde sa obchodovalo v naturáliách – tovar za tovar. Namiesto peňazí deti vymieňali jablká za tkaniny, hlinené nádoby za med alebo obilie za helmy, zvieratá. V druhej časti triedy vládol stredoveký trh, kde sa už platilo mincami – grošmi. Deti sa tak zoznámili s pojmom stará mena, dozvedeli sa, ako vyzerali platidlá v minulosti, a mohli si vyskúšať, aké je to narábať s historickými „peniazmi“.
Triedou sa ozýval smiech, nadšenie a obchodnícky ruch. Malí trhovníci sa snažili prilákať kupcov, vtipne vyjednávali ceny, ponúkali „zľavy“ a prekvapili nás aj skvelou orientáciou v počtoch. Naučili sa, že obchodovanie nie je len o peniazoch, ale aj o dôvere, dohode a šikovnosti.
Táto hodina ukázala, že finančná gramotnosť sa dá učiť aj zábavne a tvorivo. Žiaci si odniesli nielen nové poznatky, ale aj skvelý zážitok, na ktorý budú ešte dlho spomínať.
- Detaily
- Návštevy: 3
- Detaily
- Návštevy: 99

V stredu 1.10 sa žiaci našej školy zúčastnili zaujímavej hudobnej akcie Deň svetovej hudby v kysuckej knižnici.
Pri tejto príležitosti sme si vypočuli prezentáciu mladej pani lektorky a učiteľky klavíra Silvie Fujákovej, ktorá bola prierezom dejín hudby, - obdobiami, ktoré sa učia aj na hudobnej výchove. Žiaci mali za úlohu dávať pozor a počúvať informácie spolu s hudobnými ukážkami tak, aby na konci mohli súťažiť v kvíze a čo najlepšie odpovedať. Víťazi boli odmenení drobnými cenami a všetci certifikátmi „Znalec vážnej hudby“.
Príjemne strávené chvíle s hudbou sme nakoniec na pozvanie pani knihovníčky z detského oddelenia zavŕšili návštevou u nej v knižnici, kde si niektoré naše knihomolky a knihomoli požičali detské publikácie. S knihami pod pazuchami a v povznesenej nálade sme sa odobrali nazad do školy.
Ďakujeme za pozvanie, určite prídeme znova.
Mgr. Martina Jedličková
- Detaily
- Návštevy: 88

- Detaily
- Návštevy: 100

Naši žiaci sa zapojili do matematickej súťaže Attomat!
S radosťou oznamujeme, že naši žiaci tento rok opäť predviedli svoje matematické schopnosti v prestížnej súťaži Attomat. Do tohto podujatia sa zapojilo 60 našich žiakov, ktorí sa nebáli preveriť svoje logické myslenie, šikovnosť a kreativitu pri riešení zaujímavých matematických úloh.
Súťaž Attomat nie je len o číslach a výpočtoch – úlohy stimulujú fantáziu, kritické myslenie a schopnosť analyzovať problémy z rôznych uhlov pohľadu.
Chceme poďakovať všetkým, ktorí sa zapojili, za ich snahu, odhodlanie a nadšenie. Bez ohľadu na výsledok, každý, kto sa do súťaže pustil, si odnáša cenné skúsenosti a zručnosti, ktoré mu pomôžu nielen v matematike, ale aj v každodennom živote.
Teší nás, že naši žiaci sú ochotní skúšať nové výzvy a dokazovať, že matematika môže byť nielen náročná, ale aj zábavná a fascinujúca. Veríme, že ich nadšenie pre logické úlohy a riešenie problémov bude rásť a už teraz sa tešíme na ďalšie súťažné úspechy!
- Detaily
- Návštevy: 114

Na hodine biológie sa z piatakov stali skutoční výskumníci. Trieda sa zmenila na malé laboratórium, kde sa nepracovalo s učebnicou, ale s lupami, mikroskopmi a meradlami. Žiaci dostali za úlohu preskúmať prírodniny z bežného života a objaviť, čo všetko sa skrýva v ich štruktúre.
Na stoloch sa objavili kúsky piesku, hliny, listy, kvety, horniny,... Každá skupina mala svoj „výskumný predmet“ a žiaci začali pracovať ako praví vedci: najprv pozorovali lupou, potom merali veľkosť, tvar a štruktúru a nakoniec si pripravili vzorky pod mikroskop.
Objavy boli často prekvapujúce: piesok pod lupou vyzeral ako mozaika drobných kryštálikov, listy a kvety odhalili fascinujúce detaily žíl a buniek, kúsky hornín pôsobili ako farebné mozaiky. Žiaci si svoje pozorovania zaznamenávali do pracovných listov – kreslili jednoduché náčrty, zapisovali merania a postrehy. Takto sa učili, že práca vedca nie je len o skúmaní, ale aj o zaznamenávaní a zdieľaní výsledkov.
